Viaplay to stosunkowo nowy gracz na rynku serwisów streamingowych w Polsce.  Wyróżnia go bogata oferta sportu na żywo, np. rozgrywki z udziałem Roberta Lewandowskiego. Celem kampanii wspierającej launch marki na polskim rynku było dotarcie do jak największej liczby odbiorców, ale przede wszystkim wyróżnienie marki na tle konkurencji działającej w kraju od lat.


Nasza strategia komunikacji skupiła się na użytkowniku, a nie ofercie contentowej, na której koncentrują się standardowo reklamy konkurencji. Obróciliśmy kamerę o 180 stopni, aby pokazać użytkowników serwisów streamingowych, ich przyzwyczajenia i motywacje oparte na insightach konsumenckich.

Idea kreatywna kampanii brzmiała: We’ve know you. We’ve got you. A jej dosłowny sens zobaczyć mogliśmy w humorystycznych scenkach w spotach telewizyjnych, charakterystycznych headlineach na kreacjach OOH czy spotach radiowych. Narratorem kampanii został Kacper Ruciński. Wybór do tej roli stand-upera nie był przypadkowy, ponieważ platforma tak jak komicy pozycjonuje się na „kumpla” konsumenta, który zawsze mówi prawdę, dobrze Cię zna i nie ocenia Twoich wyborów. Kacper Ruciński dodatkowo znany jest ze swojej umiejętności dubbingowania, która została wykorzystana w spotach, ponieważ to stand-uper podkłada głos pod wszystkie postacie.

Kampania była dobrze widoczna dzięki wielkoformatowym reklamom czy intensywności emisji spotów w telewizji oraz Internecie. Była również szeroko komentowana przez konsumentów i media. A przede wszystkim przyczyniła się do wzrostu liczby użytkowników platformy. Według danych opublikowanych przez Viaplay w 3. kwartale 2021 roku w Polsce oraz na Litwie, Łotwie i Estonii platforma pozyskała 313 000 nowych subskrybentów, z czego zdecydowana większość to użytkownicy z naszego kraju.