Polityka prywatności i plików cookies

Polityka dotyczy gromadzenia i wykorzystywania informacji o użytkownikach strony freundschaft.pl, mediów społecznościowych prowadzonych przez Freundschaft oraz odwiedzających siedzibę firmy.

 

Informacje ogólne

Administratorem danych osobowych użytkowników jest  Freundschaft sp z o.o. ul. Nowogrodzka 21, 00-511 Warszawa.

 

Zasady gromadzenia danych

Podczas przeglądania stron serwisu zbierane są dane dotyczące odwiedzin, np. dane wyszukiwarki oraz zapytania, które skierowały użytkownika do serwisu; informacje o czasie spędzonym w serwisie; liczba przejrzanych stron; czas spędzony na poszczególnych stronach. Są to informacje, które pozwalają dostosowywać serwis do potrzeb użytkowników i wyświetlać pożądane treści. Za zgodą użytkownika są wykorzystywane cookies marketingowe oraz analityczne (informacja w dalszej części dokumentu). Administrator zbiera też dane przekazane bezpośrednio przez użytkownika, np. poprzez wiadomość e-mail lub w ramach rozmowy telefonicznej.

 

Zasady wykorzystania danych

Dane zbierane automatycznie są wykorzystywane w celach statystycznych i dostosowania treści do preferencji użytkowników.

 

Prawa osoby, której dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem danych osobowych, każdej osobie fizycznej przysługuje prawo żądania: dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w artykułach 15-22 RODO.

Każdej osobie przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO na sposób przetwarzania danych przez Administratora.

 

Cele i podstawy przetwarzania danych

  • Użytkownicy serwisu internetowego: podstawą do przetwarzania danych osobowych użytkowników, którzy kontaktują się z Administratorem jest dobrowolnie wyrażona zgoda, poprzez świadome działanie, jakim jest kontakt poprzez telefon lub e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), a także prawnie usprawiedliwiony interes administratora, jakim jest prowadzenie kontaktów biznesowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Przetwarzanie odbywa się w celu realizacji kontaktu, w tym przedstawienia oferty na usługi, na żądanie użytkownika. Na podstawie wyrażonej zgody Administrator przetwarza także dane zgromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii w związku z marketingiem produktów i usług.
  • Klienci oraz kontrahenci: przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie klienta przed zawarciem umowy, a także w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności w związku z przepisami prawa o podatku dochodowym i podatku od towarów i usług. Niektóre dane mogą być także przetwarzane na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody, np. w celu umożliwienia szybszego kontaktu. W przypadku konieczności dochodzenia roszczeń, w tym windykacji należności, podstawą przetwarzania jest prawnie usprawiedliwiony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, f RODO).
  • Kandydaci do pracy:  dane będą przetwarzane w celach związanych z rekrutacją, na podstawie przepisów Kodeksu Pracy, a w także na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody w zakresie wykraczającym poza wymagane przepisami, które kandydat przekaże dobrowolnie wraz z przesłaną aplikacją (art. 6 ust. 1 lit. a, c RODO).
  • Użytkownicy Fanpage oraz innych serwisów w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn)  - dane będą przetwarzane w celu kontaktu, odpowiedzi na pytania, złożenia oferty na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody, jaką jest świadome działanie w postaci wysłania wiadomości, a także prawnie uzasadnionego interesu Administratora związanego z zapewnieniem ciągłości działań biznesowych (co stanowi przesłankę legalizującą przetwarzanie z art. 6 ust. 1 lit. a, f RODO). 
  • Osoby objęte monitoringiem wizyjnym: dane będą przetwarzanie w celu ochrony osób i mienia, na podstawie przepisów prawa pracy oraz prawnie usprawiedliwionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO).

 

Prawo do wycofania zgody

Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Administratora przysługuje prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem.

 

Obowiązek lub dobrowolność podania danych

Podanie danych przez:

    • Użytkownika serwisu internetowego jest dobrowolne. Niepodanie danych lub podanie danych niekompletnych może utrudnić lub uniemożliwić kontakt oraz udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.
    • Klienta/kontrahenta w zakresie danych niezbędnych do: zawarcia umowy jest wymogiem przepisów kodeksu cywilnego, ich niepodanie będzie skutkować niemożnością skutecznego zawarcia umowy; w zakresie danych niezbędnych do wystawienia faktury, jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa podatkowego, ich niepodanie będzie skutkować niemożnością rozliczenia; w zakresie danych kontaktowych jest dobrowolne, a ich niepodanie może utrudnić lub spowolnić wzajemne relacje biznesowe.
    • Kandydata do pracy jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa pracy w zakresie w jakim jest to niezbędne do wykonywania pracy na danym stanowisku, niepodanie danych uniemożliwi udział w procesie rekrutacji; w zakresie danych dodatkowych podanych na podstawie wyrażonej zgody, ich podanie nie jest niezbędne, a niepodanie nie będzie miało wpływu na przebieg procesu rekrutacji.
    • Użytkownika Fanpage lub innej strony prowadzonej w mediach społecznościowych:  w zakresie danych kontaktowych jest dobrowolne, a ich niepodanie będzie skutkowało ograniczeniem prowadzenia korespondencji w ramach serwisu Facebook, Instagram lub LinkedIn.
    • Osobę objętą monitoringiem wizyjnym – jest dobrowolne, ale konieczne do przebywania w pomieszczeniach biurowych i magazynowych administratora.

     

    Informacja o podmiotach, którym dane mogą być ujawniane

    Administrator może udostępniać dane:

    • Użytkowników – podmiotom zapewniającym prawidłową obsługę serwisu, oraz Microsoft i Google w związku z wykorzystaniem cookies (szczegółowa informacja poniżej).
    • Klientów i kontrahentów – bankom, firmom ubezpieczeniowym, podwykonawcom usług, kancelariom prawnym, firmom doradczym, firmom audytorskim, operatorom pocztowym i kurierskim, spółkom z grupy kapitałowej MEDIACAP sp. z.o.o. na podstawie zawartych umów powierzenia.
    • Kandydatów do pracy – MEDIACAP Sp. z o.o. na podstawie zawartej umowy powierzenia
    • Użytkowników Fanpage oraz innych mediów społecznościowych  – firmie Meta Ireland Limited oraz jej partnerom na zasadach określonych poniżej, w związku z korzystaniem z Facebooka lub Instagrama; firmie LinkedIn Ireland Unlimited Company w związku z korzystanie z LinkedIn.
    • Osób objętych monitoringiem wizyjnym – zarządcy budynku, od którego wynajmowane są przestrzenie biurowe oraz magazynowe.

     

    Informacja o zasadach udostępniania danych

    Google Ireland

    Administratorem danych osobowych użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii jest Google Ireland Limited, chyba że w Informacjach na temat ochrony prywatności dotyczących konkretnej usługi wskazano inaczej. Oznacza to, że Google Ireland Limited jest podmiotem stowarzyszonym z Google, odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych i przestrzeganie obowiązujących przepisów chroniących prywatność. Polityka prywatności Google Analytics: google.com/intl/pl/policies/privacy/

    Do analizy ruchu w Serwisie jest wykorzystywany Google Analytics którego działanie polega na gromadzeniu i analizie zachowań użytkowników Serwisu. Ponadto do zwiększenia konwersji reklamowej oraz zrozumienia zachowań użytkownika wykorzystywane są cookies Google Ads oraz Google Tagmanager.

    Dane gromadzone przez narzędzie: lokalizacja, źródło wizyt, czas spędzony na stronie, ruch na stronie, słowa kluczowe, które odesłały użytkownika do witryny, przeglądane przez użytkownika strony, zanonimizowany adres IP, dane demograficzne.

    Analiza danych statystycznych jest wykorzystywana do wyświetlania treści oraz wprowadzania zmian w Serwisie oraz Fanpage, w celu zwiększenia aktywności Użytkowników. Google umożliwia skorzystanie z praw przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO. Zasady skorzystania z tych praw zostały określone tutuaj: policies.google.com/privacy.

    W celu wyłączenia opcji śledzenia przez narzędzia Google należy pobrać i zainstalować dodatek do przeglądarki dostępny na: tools.google.com/dlpage/gaoptout

     

    Czas przechowywania danych

      • Użytkowników: dane osobowe użytkowników, którzy kontaktują się w sprawie możliwości świadczenia usług do czasu zakończenia kontaktu oraz wygaśnięcia ewentualnych roszczeń, jednak nie dłużej niż 3 lata. 
      • Klientów/kontrahentów: do czasu zakończenia realizacji umowy, a następnie przez okres określony w obowiązujących przepisach prawa w związku z obowiązkami administratora w zakresie archiwizacji dokumentów i rozliczeń podatkowych.
      • Kandydatów do pracy: do 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji lub 2 lata w przypadku wyrażenia zgody na dalsze przetwarzanie do innych procesów rekrutacji.
      • Użytkowników Fanpage: do czasu wycofania zgody lub usunięcia konta na Facebooku.
      • Osób objętych monitoringiem wizyjnym – maksymalnie do 3 miesięcy, chyba że nagranie będzie dowodem w sprawie, wówczas do czasu zakończenia postępowania.

       

      Microsoft Ireland Operations

      Administratorem danych przetwarzanych przez Microsoft w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) jest Microsoft Ireland Operations Limited. Microsoft Ireland Operations Limited jest spółką zależną Microsoft Corporation i ma siedzibę w Irlandii. Zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), to właśnie ta jednostka prawna jest odpowiedzialna za przetwarzanie danych osobowych użytkowników z EOG, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, w związku z usługami Microsoftu.
      Korzystamy z narzędzia Microsoft Clarity, które pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej Strony. Clarity rejestruje interakcje użytkowników, takie jak kliknięcia, przewijanie, ruchy myszą. Dane te są anonimizowane i służą wyłącznie do analizy statystycznej i poprawy użyteczności Strony. Clarity może również zapisywać sesje użytkowników, co pozwala nam identyfikować problemy z interfejsem.

      Microsoft Clarity może zbierać następujące dane:

      • Anonimizowany adres IP
      • Dane o urządzeniu i przeglądarce
      • Dane o interakcjach użytkownika ze Stroną (np. kliknięcia, przewijanie, ruchy myszą)
      • Czas spędzony na Stronie
      • Źródło ruchu

      Czas przechowywania danych

      • Użytkowników: dane osobowe użytkowników, którzy kontaktują się w sprawie możliwości świadczenia usług - do czasu zakończenia kontaktu oraz wygaśnięcia ewentualnych roszczeń, jednak nie dłużej niż 3 lata. 
      • Klientów/kontrahentów: do czasu zakończenia realizacji umowy, a następnie przez czas określony w obowiązujących przepisach prawa w związku z obowiązkami administratora w zakresie archiwizacji dokumentów i rozliczeń podatkowych.
      • Kandydatów do pracy: do 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji lub 2 lata w przypadku wyrażenia zgody na dalsze przetwarzanie w innych procesach rekrutacji.
      • Użytkowników Fanpage i innych mediów społecznościowych: do czasu wycofania zgody lub usunięcia konta w danym serwisie.
      • Osób objętych monitoringiem wizyjnym – maksymalnie do 3 miesięcy, chyba że nagranie będzie dowodem w sprawie, wówczas do czasu zakończenia postępowania.

       

      Pliki cookies

      Użytkownik może wyłączyć pliki cookies w ustawieniach przeglądarki. Nie będą one miały wpływu na przeglądanie treści dostępnych w serwisie.

      Serwis korzysta z następujących plików cookies:

      Cookies sesyjne: są przechowywane na urządzeniu użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika. W ramach serwisu są wykorzystywane cookies Google oraz Microsoft, na zasadach i w celach opisanych powyżej. 

      Cookies trwałe: są przechowywane na urządzeniu użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje ich usunięcia z urządzenia użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika.

      Odnośniki do innych stron: Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady działania i polityki prywatności innych stron, do których użytkownik może przejść poprzez odnośniki dostępne w serwisie.

      Informacja dla użytkowników profili  w serwisach Facebook, Instagram i LinkedIn

      Podczas przeglądania naszych profili  w serwisach Facebook, Instagram i LinkedIn (niezależnie od tego, czy Użytkownik jest zalogowany, czy nie) jego dane są gromadzone, aby móc dostarczyć mu reklamy dostawców platform oraz ich partnerów.

      Jakie dane są zbierane?

      • Profile w innych serwisach służą do prezentowania oraz promowania naszej działalności i do umożliwienia kontaktu z nami.
      • Poprzez udostępniony panel administratora, otrzymujemy informacje statystyczne o wizytach w ramach poszczególnych serwisów, np. wiek odwiedzających, ich reakcje, aktywność. Służy to dobieraniu treści do preferencji użytkowników, a także sprawdzaniu skuteczności wyświetlanych treści i reklam. 
      • Widzimy publiczne komentarze oraz reakcje Użytkowników. Jako Użytkownik danej platformy mamy możliwość przejrzenia profilu publicznego innego Użytkownika, a także skontaktowania się z nim poprzez serwis, jeśli jest w nim dostępny komunikator.

      W jaki sposób dane są wykorzystywane?

      Dane statystyczne są wykorzystywane do tworzenia atrakcyjniejszych dla odbiorców treści oraz reklam. Wszystkie decyzje są podejmowane w sposób niezautomatyzowany.

      Współadministrowanie danych

      W związku z dostarczaniem informacji statystycznych, jesteśmy współadministratorem danych osobowych użytkowników Facebooka, w tym zakresie. Szczegółowe informacje dotyczące wzajemnych uzgodnień pomiędzy administratorami są dostępne na stronie: www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum

       

       

      Zmiany

      W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu.

      Kontakt

      Proszę kierować pytania oraz żądania dotyczące danych osobowych do naszej Inspektor ochrony danych: Sylwia Czub-Kiełczewska, iod@frft.pl

      Freundschaft sp z o.o. ul. Nowogrodzka 21, 00-511 Warszawa.

      Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0‌000031134; NIP 5‌271031713; REGON 0‌11177017. Wysokość kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego: 50.000 PLN.